ניקוי ספות בד

הספה היא אחד הרהיטים הגדולים והמשמעותיים שאנו קונים, ספה היא חלק מהפנים של הבית ומשמשת לא רק את בני הבית אלא גם את האורחים המגיעים לבקר.

ישנם מספר סוגי עיבוד לספות הבד ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות הן באיכות והן באופן הניקוי ודחיית הכתמים. לפני שקונים ספה חשוב לעבור ולהכיר את סוגי ספות בד השונים.

ניקוי ספות לפני ואחרי

כיצד מבצעים ניקוי ספות בד יסודי – רשמו לפניכם

1. אל תתעלמו מהוראות היצרן
היצרן מכיר היטב את סיבי הבד ואת האופן שבו הוא יוצר ומקפיד לציין את דרך השימוש והניקוי המומלץ ביותר, במידה ואין לכם דף ההסבר, תמיד ניתן להתייעץ עם בעלי המקצוע בתחום לגבי חומרי הניקוי השונים.

2. בדקו את סוג הבד שלכם
בספות בד יש מגוון סוגי בדים נפוצים וחשוב להכיר את סוג הבד שלכם, בזכות כך ניתן לדעת ולמצאו מידע נרחב על החומרים שבהם ניתן להשתמש בניקוי הספה, להימנע מהחומרים המזיקים לה.

יש לכם ספה שזקוקה לניקוי מקצועי? צרו איתנו קשר או חייגו 050-861-5113 ונשמח לעמוד לשירותכם

3. סוגי הבדים הנפוצים:
כותנה ופשתן – אלו בדים טבעיים ומאוד פופולריים בזכות המגע הרך והבד האוורירי והקליל, עם זאת בדים מסוג זה נוטים לספוג לכלוך בקלות רבה מדי.

אלקנטרה – בניגוד גמור לבד הכותנה ופשתן באלקנטרה הסיבים קשיים וצפויים יותר ובכך מקשים על כתמים להיספג בתוכם, הבד נחשב למשובח וקל לניקוי ותחזוקה סדירה.

ג'אקרד – מדובר בבדים חזקים הנרקמים באופן רב שכבתי ויוצרים מראה יצירתי, הג'אקרד הוא למעשה סוג אריגה ולא סוג בד מאחר שהוא משלב מספר סוגי בדים בתוכו.

בדים סינתטיים – לא טבעיים העשויים ברובם מחומרי הגלם מיקרופייבר ופוליאסטר (ניילון), הסוג הפחות יוקרתי של ספות הבד, בדים אלו ידועים בכוחם מלמנוע מנוזלים לחדור פנימה ובכך מקלים על תהליך הניקוי, אך חסרונם הגדול הוא המגה הפחות נעים.

4. תחזוקה סדירה – כמו שניקיון הבית זוכה לשטיפה בתדירות גבוה, גם הספה זקוקה לתחזוקה מתאימה, מומלץ אחת לשבוע לבצע שאיבה כללית עם מברשת ייעודית לסיבי הבד, ולנקות היטב בין החריצים והכריות הנשלפות, בנוסף יש להסיר כתמים נקודתיים עם חומרי ניקוי יעודיים בהתאם להוראות היצרן.

5. ניקוי כתמים נקודתיים
נוזל שנשפך או כתם של מזון יכול לקרות גם לאנשים הזהירים שבנינו, הדבר החשוב הוא לבצע ניקוי מידי, בכדי למנוע התייבשות וספיגה לעומק סיבי הבד, ניתן להשתמש במטלית לחה ונקיה ואז להרים ולספוג את הלכלוך ישירות למטלית, בשום אופן אין לשפשף ולגרד, הדבר עשוי להסב נזק לטקסטורת הבד.

6. כבסו את הכריות במידה וניתן
כריות נשלפות הם רעיון נהדר המאפשר פשוט לשלוף את הכריות מהכיסוי ולכבס ישירות במכונת הכביסה, רק שימו לב שהכיבוס נעשה לפי הוראות היצרן המקובלות

7. נטרול ריחות רעים מהספה
ריחות רעים נגרמים כאשר כתמים נוזליים לרוב נספגים וקשה מאוד להסירם, מה עושים? ישנם תכשירים ייעודיים לבדים המסירים ריחות רעים מהספות, לפני השימוש חשוב לקראו את הוראות היצרן בנוגע לשימוש התכשיר עם הבד שלכם,

8. אל תוותרו על ניקוי מקצועי
כדי לשמור על מראה נהדר וריח נקי לא מספיק רק לבצע תחזוקה סדירה, אלא מומלץ אחת לשנה או שנתיים לבצע ניקוי ספות מקצועי בעזרת חברה המתמחה בכך, ההבדל המשמעותי הוא במכשור המתקדם ובחומרים המקצועיים ונסביר, חברות ניקוי הספות כדוגמת אלמוג בניקיון מחזיקים מכונות שטיפה ייעודיות לניקוי ספות וחומרים על בסיס אנזימי המפרקים לחלוטין את הכתמים מעומק סיבי הבד, יחד עם זאת מבוצע חיטוי המשמיד חיידקים רבים הנמצאים בכל מקום בספה.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן